. . .

..press

in English

Biograafia
Teosed
Press
Muusika
Kontakt

«Lahkumisele»

Galina Grigorjeva

Autorile on
sümpaatsed
sajandilõpu
moetrendid.

...Nopped pressist:
.
Galina Grigorjeva Nyyd-Ansambli poolt esitatud Kontsert seitsmele andis samuti nagu mõni varasemgi teos tunnistust autori tugevalt «strukturaalsest» mõtlemisest. Grigorjeva vahendid on ökonoomse(mad) ja muusikaline mõte tundub liikuvat enam horisontaali mööda: intervall, intonatsioon, tihe meloodiline tuum säilitab tema teostes siduva tolli ka pikema distantsi peal. Aga samas ei ole tema «struktuurid» elutud: muusikas on intensiivsust ja liikumist. Kammerlik alge nõuab väga puhast ja täpset esitust.

Teateid vee alt. Evi Arujärv, Postimees


Õhtu üks tippe oli Galina Grigorjeva «Poly-phonie» Ralf Taali esituses. Grigorjeva on rahvuselt venelanna, kes sündinud Krimmis ja õppinud mõned aastad Odessa konservatooriumis ning lõpetanud Peterburi konservatooriumi. Eestisse tõi ta abielu eestlasega. Tema muusikat on kuuldud viimase kolme aasta eesti muusika päevadel. Kaks aastat tagasi kõlanud klarnetipala ja eriti tänavu esitatud klaveripala puhul võis märgata erakordset meisterlikkust ühelainumal pillil palju äraütlemises. Seekordne klaverilugu meenutas ehk eelkõige Messiaeni – muusika voolas mitmes kihis, impulsiivsus oli kohati äärmuslik, aga siiski mitte iialgi üle ääre vahutav.

Tihedad eesti muusika päevad. Liina Fjuk, Sirp


Ukraina päritolu ja vene kooliga eesti helilooja Galina Grigorjeva käib oma rada, arendades sakraalmuusika eeskujudele toetuvat meloodilist stiili. Tema viieosalise teose «Lahkumised» aluseks olid hinge lahkumise ja matmisega seotud vaimulikud viisid. Teoses kõlasid pikad, aeglased, palveteksti rütmides ja Hortus Musicuse arhailistes instrumendivärvides meloodiajooned. Grigorjeva oskab mitmehäälsust suurepäraselt «orkestreerida», mängides välja intervallipingeid ja tekitades voolavas faktuuris tähendusrikkaid ja kauneid harmooniamuutusi. Selline hingav ja kõnerütmis muutuv kulgemine on milleski Pärdile lähedane, aga värvitajult isikupärane.

Eesti nüüdismuusika: keel ja elu ehk kes keda sööb. Evi Arujärv, Sirp


Galina Grigorjeva koorilooming sobis suurepäraselt kontserdi teise poole slaavi kliimasse. Kuuldu põhjal võib oletada, et autorile on sümpaatsed sajandilõpu moetrendid: arhailiste meloodiamudelite ümbermõtestamine, uuslihtsus (mille uudsus juba üsna kaheldav on) ja uussakraalsus. Muusikast kõlas vene õigeusu traditsioon. Moetrendide järgimine ei välista isikupära. Grigorjeva valdab lakoonilist, kuid tihedat ja kõlaliselt huvitavat meloodiakujundust.

4 klaveri kontsert 6. ja 7. jaanuaril Tartus ja Tallinnas. Evi Arujärv, Postimees


 

 

Eesti Raadio valis Galina Grigorjeva teose «Lahkumisele» osalema rahvusvahelisel heliloojate rostrumil 2000 Amsterdamis.
.

.................................................

«Lahkumisele» vanamuusikaansamblile.
Esitab Hortus Musicus Andres Mustoneni juhatusel.
Salvestatud festivali NYYD '99 kontserdil Tallinnas Niguliste kirikus 25. novembril 1999

.................................................

 

Liina Fjuk:
«Seekordne klaverilugu meenutas ehk eelkõige Messiaeni – muusika voolas mitmes kihis, impulsiivsus oli kohati äärmuslik, aga siiski mitte iialgi üle ääre vahutav.»
(Sirp)

 

Evi Arujärv:
«Grigorjeva oskab mitmehäälsust suurepäraselt «orkestreerida», mängides välja intervallipingeid ja tekitades voolavas faktuuris tähendusrikkaid ja kauneid harmooniamuutusi.»
(Sirp)

 

Evi Arujärv:
«Grigorjeva valdab lakoonilist, kuid tihedat ja kõlaliselt huvitavat meloodiakujundust.»
(Postimees)

 

. .Eesti Raadio | Klassikaraadio | Muusikud | .