Kontserdisaalis: RAM laulab Saksa hilisromantismi

Unenäoline ja harva kuuldav muusika Eesti Rahvusmeeskoorilt Estonia kontserdisaalis, juhatab Mikk Üleoja. Hilisromantilise repertuaariga kava on otse-eetris pühapäeval kell 17. Estonia kontserdisaalist vahendab Marge-Ly Rookäär.

Eesti Rahvusmeeskoori kontserdil kuulame kolme eripalgelise Saksa hilisromantismihelilooja muusikat.

Baieris sündinud Max Regeri looming ühendab 19. sajandi hilisromantismi ja 20. sajandi varast modernismi.
Lisaks komponeerimisele esines ta pianisti, organisti ja dirigendina ning töötas õppejõuna Leipzigi ülikoolis ja konservatooriumis.
Regeri aktiivne loomeaeg kestis veidi üle 20 aasta, mille jooksul ta kirjutas tohutul hulgal muusikat – üle 1000 teose pea kõikides žanrides, välja arvatud ooper.
Omaaegsed kriitikud süüdistasid teda selles, et ta kirjutas “liiga palju muusikat ja see sisaldas liiga palju noote”.

20. sajandi viimaseks romantikuks peetud Richard Straussi tuntakse peamiselt tänu tema ooperitele ja sümfoonilistele poeemidele, ta on kirjutanud ka üle 200 laulu ning hulgaliselt kooriteoseid, mille seas on arvulises ülekaalus a cappella meeskoorilaulud (21 teost).
Helilooja huvi meeskoorilaulu vastu on seletatav tema tegevusega meeskoori konkursside žüriides mitmetes Saksa linnades.
Strauss kirjutas a cappella meeskooriteosed enamasti kõrgetasemelistele kollektiividele: Viini ja Kölni Meestelauluseltside koorid.

Hugo Wolf on ainus romantismiaja helilooja, keda võib laululoomises nimetada Schuberti muusikalise mõtte jätkajaks.
Wolfi lühike muusikaline haridustee piirdus isalt saadud klaveri- ja viiulitundidega ning paariaastase õppeperioodiga Viini konservatooriumis, kust ta heideti välja tänu tema avameelsele kriitikale oma juhendajate aadressil.
15-aastaselt näitas ta mõningaid oma laule Wagnerile, kes julgustas teda heliloominguga jätkama. 1889. aastast alates hakati Wolfi laule kirjastama ning tema kuulsus kasvama.
Helilooja elu lõpuaastaid tumestasid aga depressioon, haigestumine süüfilisse ja lõpuks ka vaimne kokkuvarisemine.

Kasutatud kavamaterjali, koostaja Evelin Kõrvits.

Kava:

Max Reger (1873–1916) – “Zehn Gesänge” / Kümme laulu op. 83 (1904–1912)
Nr. 1 An das Meer / Merele
Nr. 2 Lieblich hat sich gesellet / Armsalt sõbrunenud
Nr. 3 Abendständchen / Õhtuserenaad

solist Ott Indermitte (Karksi, Tallinn), Kristjan-Jaanek Mölder (Võru)
Nr. 8 Freude soll in deinen Werken sein! / Rõõm olgu su tegudes!
Nr. 9 Abschied / Hüvastijätt
Nr. 10 Requiem / Reekviem

Richard Strauss (1864–1949) – “Sechs Volksliedbearbeitungen” / Kuus rahvalaulutöötlust TrV 216 (1905)
2. Misslungene Liebesjagd / Luhtunud armujaht
3. Tummler / Tummler
4. Hüt’ du dich! / Hoia end!

Hugo Wolf (1860–1903) – Drei Lieder für Männerchoir / Kolm laulu meeskoorile op. 13 (1876)
1. Im Sommer / Suvel
2. Geistesgruß / Vaimude tervitus
3. Mailied / Mailaul

Richard Strauss (1864–1949) – “Drei Männerchöre” / Kolm laulu meeskoorile op. 123/TrV 270 (1935)
1. Vor den Türen / Ustel
2. Traumlicht / Unenäovalgus
3. Fröhlich im Maien / Maipidu

Koori peadirigent ja kunstiline juht Mikk Üleoja kinnitusel on tegemist meeskoorimuusikaga, mis oma komplitseerituse tõttu jõuab kontserdilavadele erakordselt harva. “RAMile oli sellise repertuaariga kontsert auasi,” ütleb ta.

Kuula, mida RAMi peadirigent ja kuntiline juht Mikk Üleoja rääkis esitatavast muusikast saatele Delta:

Ülekanne Eesti Rahvusmeeskoori kontserdilt pühapäeval, 16. oktoobril kell 17.

Estonia kontserdisaalist vahendavad toimuvat helirežissöör Teet Kehlmann ja toimetaja Marge-Ly Rookäär.

Muusika nimekiri
{{music.Info.STARTTIME | substringtwo}}
{{music.meta.AUTHOR1}} - {{music.meta.SONGNAME}} ({{music.meta.PERFORMER}})

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Lisa uus kommentaar