Laupäeva õhtul kell 19 kannab Klassikaraadio üle Eesti Filharmoonia Kammerkoori kontserdi "Öölaulud" Niguliste kirikust, kus koori juhatab tippdirigent Paul Hillier.
Kavas on Ida-Euroopa naisheliloojate teosed.
Ukraina juurtega Galina Grigorjeva loomingut täiendavad Gruusia helilooja Nino Janjgava halleluujad, Uuralites sündinud multitalendist imelapse Lera Auerbachi kooriteosed ja Poola juurtega Roxanna Panufniku muusika jaapani luulele.
Vahendavad helirežissöör Teet Kehlmann ja toimetaja Anne Prommik.
Paul Hillier elab praegu Taanis.
Hilliard Ensemble’i ja Theatre of Voices asutaja on mitmekülgne artist, kelle karjäär hõlmab nii laulmist, dirigeerimist, komponeerimist kui ka muusikast kirjutamist.
Aastail 2001–2007 oli ta Eesti Filharmoonia Kammerkoori peadirigent, praegu seisab vokaalansambli Ars Nova Kopenhagen eesotsas.
EFK-ga kohtumine on Paul Hillieri jaoks nagu tagasitulek koju.
‟Nii mõnedki koorilauljad mäletavad mind hästi ja ma tunnen kooriga head sidet,” rääkis Hillier Klassikaraadiole.
Hillier mäletab hästi ka oma esimest kohtumist kooriga, mis oli veel nõukogude ajal.
‟Mäletan, et alustasin lugu ja kuulasin – koor kõlab tõeliselt hästi, mida ma nendega peale hakkan?”
Kui tuli aeg teha paus, küsis Hillier kohvi. Tema üllatuseks pidid nad sõitma läbi kogu linna, et leida kohvi.
‟Alles siis ma sain aru, kus ma olen,” meenutab dirigent.
Kavasse on ta valinud muusika lähtuvad Galina Grigorjeva teosest ‟Elu öö”.
Sellest sain ka idee võtta kogu kava läbivaks teemaks “Öö”. Samuti tahtsin esitada mõned osad grusiinlanna Nino Janjgava teosest “17 Aliluias”, kuna usun, et see imekaunis muusika sobib suurepäraselt Eesti Filharmoonia Kammerkoorile.
Seejärel pöördusin vene-ameerika autori Lera Auerbachi loomingu juurde – selle noore helilooja muusikat, mille leian olevat väga kütkestava, polnud ma kunagi varem esitanud.
Tolleks hetkeks jõudsin arusaamale, et olin koostanud senise kava üksnes naisheliloojate teostest, niisiis arvasin, et oleks hea mõte täiendada seda valikut Roxanna Panufniku kooritsükliga “Wild Ways” (“Metsikud rajad”).
See on kaunis ja kohati humoorikas muusikaline seade jaapani luulest, mida olen varem erinevate koosseisudega korduvalt esitanud.
Nõnda õnnestus mul koostada kogu programm ida-euroopa muusikast – olgugi et Roxanna sündis Inglismaal, on ta poola juurtega – ta isa on poola helilooja Andrzej Panufnik.
Nii kirjutab Paul Hillier kontserdi kavalehel.
Kontserdi interluudiumiteks mängib Conrad Steinmann aulosel enda soolokompositsiooni “Tut” tenor-plokkflöödil soololoo nimega “4 pm”.
1951. aastal Šveitsis sündinud muusik omandas muusikahariduse Schola Cantorum Basiliensises, kus ta õppis plokkflööti Hans-Martin Linde juhendamisel.
1972. aastal võitis ta esikoha 1. rahvusvahelisel plokkflöödikonkursil Brugges (Belgia).
Aastail 1975–1982 õpetas Steinmann Zürichi Muusikakadeemias ja annab alates 1982. aastast loenguid Schola Cantorum Basiliensises.
Kava:
* Nino Janjgava (*1964) – “17 Aliluias” / “17 halleluujat” op. 44: 1–4 (2009)
* Galina Grigorjeva (*1962) – “Nоx Vitae” / “Elu öö” (2010/2011)
- I Nocturno / Nokturn
- II Романс без музыки / Muusikata romanss
- III Падает снег / Sajab lumi
* Interludium
* Nino Janjgava – “17 Aliluias” / “17 halleluujat” op. 44: 5–8
* Lera Auerbach (*1973) – Psalm 130 op. 44 (1999)
solistid Annika Ilus ja Marianne Pärna
* Lera Auerbach (*1973) – “Lullaby” / “Hällilaul” op. 66 (2002)
solistid Ülle Tuisk ja Maarja Helstein
* Lera Auerbach (*1973) – Psalm 23 op. 42 (1999)
solistid: Raul Mikson, Annika Ilus ja Marianne Pärna
* Interludium
* Nino Janjgava – “17 Aliluias” / “17 halleluujat” op. 44: 15, 11, 16, 17
Roxanna Panufnik (*1968) – “Wild Ways” / “Metsikud rajad” (2007)
- I Crazy Cloud / Hullunud pilv
- II Love Song / Armastuslaul
- III Autumn Night / Sügisöö
solistid Ülle Tuisk ja Rainer Vilu
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.