Geniaalsus ja hullus kohtuvad kontsertõhtul, mis keskendub Robert Schumanni loomingule.
Tema viiulikontserdis soleerib paljasjalgne viiuldaja Patricia Kopatchinskaja, kes on tuntud oma ekstaatiliste ettekannete poolest.
Helilooja Robert Schumann oli oma ajastu nägu. Tema ülimalt tundelises loomingus väljendus romantismiajastu filosoofia – inimese kogemus oli selle järgi ülim kogemus ning südamelöögid selle väljendus.
Seetõttu käib ka Schumanni muusika südamelöökide taktis, aeg ajalt erutusest kiirenedes ning seejärel rahunedes.
Oma elu lõpul viibis Schumann aga vaimuhaiglas. Tema tollal 20-aastane õpilane Johannes Brahms kirjutas sel aastal oma viimase romantilise oopuse nr. 8 ning otsustas, et tema läheb teist teed.
Romantism seostus kõigile Schumanniga ning nüüd hakati seda seostama ka hullumeelsusega.
Kas romantism oli tõesti muusikale ohtlik?
Selle üle arutleb omal kombel ka Londoni Southbank Centre’is toimunud kontsertõhtu, kus dirigent Marin Alsopi juhatusel mängib Orchestra of the Age of Enlightment.
Solist on Moldaavia päritolu viiuldaja Patricia Kopatchinskaja, kelle elav kujutlusvõime annab Schumanni Viiulikontserdile harukordse tõlgenduse.
Kontserdi kava:
* Johannes Brahms – Variatsioonid Haydni teemale B-duur, op. 56a
* Robert Schumann – Viiulikontsert d-moll, WoO 23
Solist Patricia Kopatchinskaja
* György Kurtág – katkend teosest “Fragmendid” (encore)
* György Kurtág – “Restless” teosest “Fragmendid” (encore)
* Robert Schumann – Sümfoonia nr. 3 Es-duur, op. 97 ("Rhenish")
Kontsert on eetris reedel, 1. detsembril kell 19.
Vahendab Miina Pärn.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.