Ooper pidi esietenduma Pariisis 1914. aastal, kuid puhkes maailmasõda ja suurem osa teose partituurist hävis tulekahjus. Säilinud materjali põhjal on Mauro Bonifacio teinud uue orkestreeringu, mida publik sai esmakordselt kuulda 2005. aastal Sienas ja teist korda tänavu Rootsis Göteborgis. Seda riiulile tolmuma jäänud ooperit taasavastades võime jagada ooperi peategelase, arheoloog Leonard´i rõõmu, kes Mükeene koobastes Agamemnoni hauakambri otsinguil leiab kulda.
Tegevustik saab alguse arheoloogilistest väljakaevamistest Mükeenes ja süžee põhineb Gabriele D´Annunzio näidendil "Surnud linn". Ooperi impressionistlik helikeel meenutab Debussy´d ja Ravel´i. Ooperi konteksti lahtiseletamisel on viidatud kultuurivooludele nagu sümbolism ja dekadents, samuti 20. sajandi algul populaarsele psühhoanalüüsile ja freudistlikule arusaamale, et inimese käitumist määrab olulisel määral alateadvus.
Kuulame kontsertettekannet Göteborgi ooperi orkestri ja koori esituses, orkestrit juhatab Anna-Maria Helsing. Põhirollides on metsosopranid Katarina Karnéus, Matilda Paulsson ja Natallia Salavei, tenor Markus Pettersson ja bass-bariton Anton Ljungqvist.
Kontsertettekanne toimus 8. märtsil 2020 Göteborgi ooperis.
Stuudios on Ivo Heinloo.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.