Võru juurdega Aigar Kostabi (1958) on trompetist, puhkpilliorkestrite dirigent, pedagoog ja puhkpillimuusika arendaja.
Tartu Heino Elleri nimelise Muusikakooli ja Tallinna Riikliku Konservatooriumi lõpetanud Kostabi mängis 30 aastat Rahvusooper Estonia teatri orkestris, samuti puhkpilliorkestris Tallinn, Eesti Kaitsejõudude puhkpilliorkestris ja ta on juhendanud väga mitmeid puhkpillikollektiive.
Aastast 1989 on ta pedagoog Nõmme Muusikakoolis, kus õpetab kõiki vaskpille.
Kostabi õpilaste seast mitmed on tööle asunud kutseliste orkestrite juures. Ta on dirigeerinud (või dirigeerib praegugi) Nõmme Muusikakooli Brassi ja kooli puhkpilliorkestrit, Rapla pasunakoori ning Tallinna Tuletõrjeühingu puhkpilliorkestrit.
Õpetab pillimängu ka Kohila Koolituskeskuses. Oma tegevuse eest on pälvinud mitmeid kõrgeid tunnustusi.
Aigar Kostabi räägib saates, kuidas ta pillimängu juurde sattus.
Tema sõnul on muusikakoolide juures tegutsevad orkestrid lapse arengus hoomamatult olulisel kohal – orkester peab tunniplaanis olema, eriala tund võib olla.
"Olen ise üles kasvanud orkestris," jagab Kostabi kogemusi.
Saatekülalise sõnul arendab orkestrimäng noort kõige paremini, sest lisaks teistega koos muusikas olemisele on see erialalist distsipliini nõudev – lapsed on väga terased ja panevad alati tähele, kui nad midagi valesti mängivad.
Seetõttu ei kiirusta Kostabi ka pärast proovi lapsele vigu ette lugema. Nad teavad isegi, mis läks valesti.
Aigar Kostabi sõnul tekivad orkestris uued koosseisud, kellest mitmed jätkavad koosmängu ka aastaid pärast muusikakooli lõpetamist ning orkestris loodud sotsiaalsed kontaktid on teinekord eluaegsed.
"Väikesed muusikaõppurid peavad orkestris kindlasti mängima," on Kostabi veendunud.
"Väikestega peab orkestris küll hoopis teisiti töötama kui sellistega, kes on pillimängu juba mõned aastad õppinud. Aga kui õpilane on mõtetega pillimängu juures, siis mõne aja pärast hakkab kindlasti midagi sündima."
Aigar Kostabi töö muusikupedagoogina on kestnud üle 30 aasta, selle aja jooksul on ta õpetanud väga erinevas vanuses lapsi ja ka täiskasvanuid. Viimane tegevus on Kostabi sõnul lihtne, sest täiskasvanud harjutavad kodus.
Pedagoogina on oluline jääda kannatlikuks ajal, kui noor pilliõppur alles otsib oma rada. Ka lapsed, kes on teinekord aastaid väga halva õpiedukusega, võivad ootamatu inspiratsioonitõuke toel saada kooli parimate õpilaste sekka.
"Mõnikord otsekui asjad on peidus ja seisavad tükk aega. Peaasi, et lapsel tekib pilli vastu huvi." kinnitab Kostabi ja rõhutab, et väga suur roll lapse muusikaõppe juures on kodul.
Saates räägitakse instrumendi õpetamisest, puhkpillimuusika tähtsusest ja praegusest olukorrast puhkpillimuusikaskeenel.
"Pole mingit mõtet madalseisust rääkida, sest sõna – madal – tõmbab juba tuju alla," ütleb Kostabi.
Palju noori puhkpillimuusikuid õpib väljaspool Eestit ja see annab vajaliku ettekujutuse kogu muusikatööstusest ja muusiku tööst laiemalt.
"Mina näen küll, et asi on hästi," kinnitab Kostabi.
Saates jutustab Aigar Kostabi toreda loo noorest pillipoisist, kelle muusikakoolist väljaheitmise nurjas köitev muusikapala ning saatest saame ka teada, millal ja millist muusikat ta ise kuulab.
Saates kõlab muusika Aigar Kostabi valikul:
- G. F. Händel – "Seeba kuninganna saabumine" (Berliini Filharmoonikute Brass Ensemble)
- E. Crespo – "Ragtime" (German Brass)
- T. Rentaro – Jaapani laul "Lilled" (Timofei Dokšitser, Sergei Sologovnik)
- Bach / Gounod – "Ave Maria" (Hakan Hardenberger, Simon Preston)
Saatejuht on Toomas Oskar Kahur.
Saate toimetaja Marge-Ly Rookäär.
- Kuula ka teisi saateid:
https://klassikaraadio.err.ee/1608781558/ohu-joud-ragavere-brass
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.