Kavas on muusikat mitmest Euroopa linnast, kuid taaselustab oletatava keskaegse Riia muusikapraktika, kus kasutati selliseid instrumente nagu torupill, rataslüüra, kannel ja plokkflöödid.
Lähtematerjaliks on võetud gregooriuse laul ja näited hiliskeskaegsest polüfoonilisest repertuaarist.
* Anonymous - Res est admirabilis (conductus), Le graduel de Fontevrault, Limoges, 12. saj
* Anonymous - Quasi stella matutina (antiphona), Das Hamburger Antiphonar, 14. saj
* Anonymous - Ingrediente Domino (responsorium), Antiphonar from the Monastery of St. Maur-des-Fossés, 12. saj
* Läti laul hiliskeskajast - Psalmus 23
* Anonymous - Uterus hodie (versus), Le graduel de Fontevrault, Limoges, 12. saj
* Anonymous - Corde natus ex parentis (hymnus), Aurelius Prudentius, Liber Cathemerinon, 4.-5. saj.
* Anonymous - Benedicamus Domino (cantio), Le graduel de Fontevrault, Limoges, 12. saj
* Anonymous - Hodie Christus natus est (antiphona and magnificat), Arras, Mediathèque de l'Abbaye Saint-Vaast, 465
* Anonymous - Alleluya alto re di gloria (lauda), Laudario fiorentino, 14. saj
* Anonymous - Gaude Maria (sequentia), Liber Scole Virginis Lund, 14. saj
Minnakse kujuteldavasse ajaloohetke, mil gregooriuse laul domineeris veel vaimulikus muusikas, kuigi eksisteeris kõrvuti mitmesuguste paraliturgiliste ja ilmalike muusikažanridega, kus improvisatsioonil ja vastavatel kohalikel muusikatraditsioonidel oli väga oluline roll.
Juba rohkem kui kaks aastakümmet on Schola Cantorum Riga regulaarselt esitanud gregooriuse laulu ja muud varajase muusika repertuaarist, tuginedes oma interpretatsioonis vanimatele neuma-käsikirjadele.
Schola Cantorum Riga asutaja ja kunstiline juht Guntars Prānis on kogenud interpreet ja dirigent ning rahvusvaheliselt tunnustatud muusikateadlane ja varajase muusika uurija.
Ta kirjutas oma väitekirja keskaegse Riia vaimuliku muusika traditsioonist erinevate kohalike muusikapraktikate kontekstis. Erialast enesetäiendust on ta jätkanud Austria, Saksamaa ja Šveitsi tunnustatud asjatundjate käe all.
Oma uurimistöö raames on Prānis veetnud mitu kuud ka benediktiini kloostrites.
Ta on tunnustatud mitte ainult Läti juhtiva keskaegse muusika eksperdina, vaid ka rahvusvaheliselt nõutud lektorina ja meistrikursuste õpetajana.
Aastatel 2017–2024 oli Guntars Prānis Jāzeps Vītolsi Läti Muusikaakadeemia rektor.
Ieva Nīmane on multiinstrumentalist ja varajase muusika spetsialist.
Ta on omandanud hariduse Jāzeps Vītolsi Läti Muusikaakadeemia varajase muusika osakonnas, kus ta nüüd ka õpetab, ning Norras ja Hollandis.
Tema põhipillid on oboe ja plokkflööt, kuid ta mängib ka erinevaid traditsioonilisi pille. Ta mängib mitmetes erinevates projektides kannelt, torupilli, erinevaid flööte, duduki ja muid pille.
Nīmane on pikka aega teinud koostööd ansambliga Schola Cantorum Riga. Ta esineb ka Liepāja Sümfooniaorkestri, kammerorkestri Sinfonietta Rīga, Läti Raadio koori ja segakooriga Latvija.
Kuula kontserti saates "Muusikatuba" esmaspäeval 23. detsembril kell 13:05.
Saatejuht on Liina Vainumetsa.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.