Nime on ta endale teinud just 17. ja 18. sajandi repertuaari esitajana.
Carlo Vistoli ja Leonardo Garcia-Alarcóni dirigeerimisel esinev Cappella Mediterranea viivad meid 17. sajandi keskpaiga Itaaliasse, kus alles noor ooperižanr saavutas oma esimesed tipphetked. Heliloojatel nagu Monteverdi, Cesti, Cavalli ja Stradella polnud peaaegu mingeid traditsioone, millest kinni haarata, ja nad pidid selle teatri, laulu, tantsu ja muusika uuendusliku konfiguratsiooni peaaegu nullist uuesti leiutama. Selle tulemusena sündinud teosed kujundasid muusikateatri ajalugu jäädavalt: olgu see rõõmsameelne "Ombra mai fu" Cavalli ooperist "Xerxes" või igatsev armastusnutulaul "E pur io torno". Monteverdi ooper " Poppea kroonimine" pani idanema kõik need seemned, mille vilju järgnevad perioodid sügavate muusikaliste emotsioonidena lõikasid. Ja millal oleme hilisemal ajal kuulnud nii dramaatilist, liigutavat ja ometi koomilist hullumisstseeni nagu Stradella ooperis "Il Trespolo tutore"?
Stuudios on Anne Aavik.










































































Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.