Monteverdi valdas meisterlikult vanale, rangetele kontrapunkti reeglitele toetuvat konservatiivset stiili (prima prattica) ja ka uut, virtuoosset kontsertstiili (seconda prattica); kõrvutades ja vastandades neid oma vaimulikes teostes. Claudio Monteverdi kui helilooja muusikalise käekirja areng on kõige ilmekamalt nähtav tema madrigalides. Uued, barokiajastule iseloomulikule jooned, mis end Monteverdi hilisemates madrigalikogumikes jõuliselt manifesteerisid, olid mõne kaasaegse jaoks liig ning see tõi kaasa ägedat kriitikat tema aadressil. On säilinud kolm Monteverdi ooperit, mis teevad temast selle žanri pioneeri ja uue ajastu ning esteetika eestkõneleja muusikas.
Saatejuht on Robert Staak.

Delta 20. juunil: Vanemuine, Tartu Akadeemiline Meeskoor, Viktoria Berezina
Teater Vanemuine toob suvel lavale William Shakespeare'i "Richard III"; millised on sarnasused ja erinevused Eesti ja Soome kunstikoolide õppes?Tartu Akadeemiline Meeskoor andis välja plaadi "Iloilman"; Viktoria Berezina isikunäitus "Mürast moodustuv nägu". Saatejuht on Kristo Saarna.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.