Flöödi lennukas tõus ja lõplik kinnistumine respektaablite jäts-instrumentide sekka oli suhteliselt hiline nähtus. Moodsama aja muusikud, kes flöödile džässihinge sisse puhusid, olid enamalt jaolt mitmekülgsed saksofonistid, kellele flööt jäigi sageli pigem teiseks instrumendiks. Herbie Mann alustas samuti saksimehena, aga eelistas lõppeks ikkagi flööti.
Märkimisväärne menu, mis Manni mitmesuguseid ettevõtmisi tavaliselt saatis – oli siis tegu Aafrika, Lõuna-Ameerika või Türgi mõjude toomisega džässmuusikasse, või tema jäts-rocki, reggae- ja disko-salvestustega – oli kriitikutele pahatihti pinnuks silmas (või prundiks kõrvas). Ja tõsi ongi, et mehe tohutus diskograafias leidub pärlite kõrval ka üksjagu vormitut mudru. Aga nood loomulikud lapsused, mida ju pea kõigil juhtub, ei tohiks meil takistada Manni salvestatud väärtmuusikat mäletada ja hinnata.
Saate autor on Tiit Kusnets.

Delta 8. detsembril: Muusikakoolid; Šoti-ERSO; German Golub, filmitööstus
Eesti Muusikakoolide Liit tähistab 30ndat tegevusaastat; homme toimub Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri kontsert "Šoti fantaasia"; stuudiokülaline on filmirežissöör German Golub; miks on Eesti filmivaldkonda tabanud tööpuudus? Saatejuht on Maria Kruusement.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.