Flöödi lennukas tõus ja lõplik kinnistumine respektaablite jäts-instrumentide sekka oli suhteliselt hiline nähtus. Moodsama aja muusikud, kes flöödile džässihinge sisse puhusid, olid enamalt jaolt mitmekülgsed saksofonistid, kellele flööt jäigi sageli pigem teiseks instrumendiks. Herbie Mann alustas samuti saksimehena, aga eelistas lõppeks ikkagi flööti.
Märkimisväärne menu, mis Manni mitmesuguseid ettevõtmisi tavaliselt saatis – oli siis tegu Aafrika, Lõuna-Ameerika või Türgi mõjude toomisega džässmuusikasse, või tema jäts-rocki, reggae- ja disko-salvestustega – oli kriitikutele pahatihti pinnuks silmas (või prundiks kõrvas). Ja tõsi ongi, et mehe tohutus diskograafias leidub pärlite kõrval ka üksjagu vormitut mudru. Aga nood loomulikud lapsused, mida ju pea kõigil juhtub, ei tohiks meil takistada Manni salvestatud väärtmuusikat mäletada ja hinnata.
Saate autor on Tiit Kusnets.

Delta 26. septembril: Džässikonverents, Helmut Orusaar 100, naiskunstnikud
Marseille's toimus Euroopa džässikonverents; näitus kolme mõjuka Balti naiskunstniku loomingust Kumus; möödub 100 aastat Helmut Orusaare sünnist. Saatejuht on Ivo Heinloo.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.