Monteverdi valdas meisterlikult vanale, rangetele kontrapunkti reeglitele toetuvat konservatiivset stiili (prima prattica) ja ka uut, virtuoosset kontsertstiili (seconda prattica); kõrvutades ja vastandades neid oma vaimulikes teostes. Claudio Monteverdi kui helilooja muusikalise käekirja areng on kõige ilmekamalt nähtav tema madrigalides. Uued, barokiajastule iseloomulikule jooned, mis end Monteverdi hilisemates madrigalikogumikes jõuliselt manifesteerisid, olid mõne kaasaegse jaoks liig ning see tõi kaasa ägedat kriitikat tema aadressil. On säilinud kolm Monteverdi ooperit, mis teevad temast selle žanri pioneeri ja uue ajastu ning esteetika eestkõneleja muusikas.
Saatejuht on Robert Staak.

Delta 2. veebruaril: "Ilus maa", džäss kui varjupaik, külla tulevad klounid
Tartu rahulepingu aastapäevale pühendatud kontsert "Ilus maa"; Teatri-ja Muusikamuuseumis algab vestlusõhtute sari "Džäss on meie varjupaik"; külas on näitlejad ja klounid Haide Männamäe ja Toomas Tross. Saatejuht on Ivo Heinloo.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.