Niguliste muuseum-kontserdisaal on omamoodi püha ruum nii muusikutele ja muusikaaustajatele kui ka kunstisõpradele, ehkki pühitsetud altarit ega toimivat kogudust ei ole Niguliste kirikuhoones enam aastakümneid. Piisab sellest, et Niguliste võlvide all on jumalik akustika ning palju hindamatu väärtusega kunstiteosed – peale Bernt Notke “Surmatantsu” algusosa näiteks Hermen Rode kappaltar, mis on üks paremini säilinud ja suurimaid hiliskeskaegseid Põhja-Saksa altareid kogu Euroopas.
Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Eesti Rahvusmeeskoor annavad selles pühas ruumis ühise kontserdi ja toovad esiettekandele kuue eesti helilooja teosed. Kontserdil on kaastegev keelpillikvartett Prezioso.
Kontserti dirigeerivad Kaspars Putniņš ja Mikk Üleoja - kaks ääretult kõlatundlikku ja nüüdismuusikasse süvenenud isiksust. Uudisteosed meeskoorile on loonud Kristjan Randalu ja Maria Kõrvits, kammerkoorile valmis uus teos konkursi “Noor helilooja 2017” võitja Gerta Raidma sulest, Kristo Matson komponeeris uudisteose keelpillikvartetile ning Tatjana Kozlova-Johannese uudisteose esitavad kõik kollektiivid üheskoos.
Kava:
* Riho Esko Maimets (1988) – “Kolm püha roosipärja palvet” segakoorile (2016/2018, versiooni esiettekanne)
I Esimene palve, ristil
II Teine palve, ristil. Apostlik usutunnistus
III Esimesel suurel helbel. Meie Isa palve
* Kristjan Randalu (1978) / tekst Indrek Hirv – “Kolm ohvrikivi laulu” meeskoorile (2018, esiettekanne)
I Jõgi voolab
II Kunagi
III See jõgi
* Gerta Raidma (1995, konkursi “Noor helilooja 2018” võitja) – “je suis” / “ma olen” kammerkoorile (2018, esiettekanne)
* Maria Kõrvits (1987) – “I Am Calling to You” / “Ma hüüan su poole” meeskoorile (2018, esiettekanne)
* Tatjana Kozlova-Johannes (1977) / tekst Mahmud Darviš – “I will cross this road” / “Ma rändan seda teed” meeskoorile, kammerkoorile ja keelpillikvartetile (2018, esiettekanne)
Otseülekanne Niguliste muuseum-kontserdisaalist. Kontserti vahendab Anne Prommik.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.