Juba tudengina avanes tal võimalus dirigenditööks Berliini Komische Opera's.
Praegu tegutseb ta vabakutselise dirigendina, kuid hooajal 2019/20 asub Kristiina Poska tööle Baseli teatri muusikajuhina.
Vestleme tema muusikuteest ja kontaktidest kodumaaga.
"Minu kodu on seal, kus ma parasjagu oma kohvriga olen, aga viimastel aastatel tunnen väga selgelt, et mind aina rohkem kisub tagasi Eesti poole. Juured muutuvad üha tähtsamaks," nendib Türilt pärit Berliinis elav vabakutselise dirigendina tegutsev Kristiina Poska.
"Tihti öeldakse, et teil Eestis on ju nii palju dirigente ja häid muusikuid – see info on läinud maailma muusikute sekka, et Eestis on midagi erilist, kuna siit nii palju häid muusikuid tuleb," ütleb Kristiina Poska, kes peab ka oma dirigendiedu aluseks Eestist saadud tugevat baasi.
Kristiina Poska on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakakadeemia koorijuhtimise erialal ning täiendanud end orkestridirigeerimise erialal Hanns Eisleri nimelises Berliini kõrgemas muusikakoolis.
Aastal 2010 osales ta rahvusvahelisel Donatella Flicki nimelisel dirigentide konkursil Londonis ning pääses kolme finalisti hulka.
Poska varaseim edukas konkursil osalemine jääb aastasse 2006, mil ta saavutas Ateenas mainekal Dimitris Mitropoulose konkursil orkestri eripreemia.
2012 pälvis ta kolmanda preemia Nikolai Malko nimelisel konkursil.
Aastatel 2012–2016 tegutses Kristiina Poska dirigendina Berliini Komische Opera's.
Ta oli selle teatri ajaloos esimene naisdirigent ning esimene eestlasest palgaline dirigent selles majas.
Kristiina Poska oli maailma suurima klassikalise muusika sündmuste andmebaasi Bachtrack 2015. aasta statistika ülevaate põhjal kõige hõivatum naisdirigent.
Käesolevasse hooaega jääb tema debüüt Dresdeni Semperooperis.
Saate autor on Kersti Inno.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.