Festivalid ISCM World Music Days, Eesti muusika päevad ning Discovering Young Composers of Europe projekt toovad endaga olulisi konkursse ja otsustavaid hetki. Mille alusel hindab žürii üht heliteost? Mis on "hea lugu"? Kumb on otsustamisel olulisem, kas teose partituur või helisalvestis?
LHV Au-tasu žürii liige ning 2016. aasta LHV Au-tasu laureaat Liisa Hirsch leiab, et kui sünnib üks väga hea teos, siis seda peaks ilmselgelt märkama:
"Heliloojale on see tihti ka ühe palju suurema arengukaare kulminatsiooniks. Toetav tagasiside annab uut jõudu edasi liikumiseks."
Tänavuste LHV Au-tasu nominentide sekka hääletati ka helilooja Märt-Matis Lille teos, ent Eesti Heliloojate Liidu juhatuse esimees ja žürii liige taandas enda kandidatuuri ja märkis, et žürii esimehena on selline käitumine ainumõeldav, kuid ta on tänulik saadud tunnustuse eest.
Ansambel U: kutsus aga aprillikuu lõpus publikut kuulama auhinnatud nüüdismuusikaansambleid ja parimate heliteoste poolt ka ise hääletama. Üleeuroopalise noorte heliloojate konkursi DYCE – Discovering Young Composers of Europe finaalkontserdil esitasid neli ansamblit 4 linnas neljast Euroopa piirkonnast valitud 3 parimat teost. Iga piirkonna parim teos selgus kõigi nelja kontserdi publiku hääletuse tulemusena ning võitnud heliloojatelt tellitakse uus teos aastaks 2020.
Vestlusringis on erinevate žüriidega seotud heliloojad Liisa Hirsch ja Märt-Matis Lill ning ansambel U: liige Tarmo Johannes.
Räägime mitmetest aspektidest, kuidas ja mille alusel nemad muusikat on hinnanud või milliseid tähelepanekuid žüriitöös teinud.
Saatejuht on Johanna Mängel.
Saade oli esmakordselt eetris 13. aprillil 2019.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.