AFEKTi avakontserdi keskmes on maailmamainega nüüdismuusika laulja ja dirigent Andreas Fischer. Rahvusvahelise koosseisuga nüüdismuusikale pühendunud solistidest koosnev AFEKT Sinfonietta toob Fischeri soleerimisel ja dirigeerimisel maailmaesiettekandele Helena Tulve teose dirigeerivale vokalistile ja sümfonietile ning Mart Siimeri helitöö. Ootamatus rollis näeme Andreas Fischerit nüüdismuusikateatrile keskendunud poola helilooja Wojtek Blecharzi teoses. Lisaks on kavas katkend Saksa nüüdismuusika suurkuju Enno Poppe ooperist "IQ" ja valik osi maailma nüüdismuusikalavadel nõutud noore ameeriklase Mark Bardeni ruumi akustilisi parameetreid testivast tsüklist "Monoliths".
Andreas Fischer on laulja (bass) ja dirigent. Ta on õppinud koolimuusikat ja laulu Stuttgardis ja Viinis. Juba õpingute ajal keskendus tema huvi kaasaegsele muusikale. Ta on töötanud vabakutselise laulja, samuti ansambli Neue Vokalsolisten Stuttgart liikme ja juhina ning nõnda on ta olnud loendamatute nüüdisteoste esiettekandja. Fischer peab väga oluliseks tihedat koostööd heliloojaga ja on koostööd teinud teiste hulgas Karlheinz Stockhauseni, Helmut Lachenmanni, Luciano Berio, Peter Eötvösi, Chaya Czernowini, Brian Ferneyhough', Beat Furreri, Salvatore Sciarrino, George Aperghisega. Suurt huvi tunneb ta ka muusikateatri vastu.
Kava:
* Mark Barden – "Monoliths" instrumentidele ja bassile (uue versiooni esiettekanne)
* Mart Siimer – "Expectavi" bassile ja sümfonietile (esiettekanne)
* Wojtek Blecharz – "Ocean is not enough" 13 mängijale ja performatiivsele dirigendile
* Enno Poppe – "Verbalkleid" soolobassile
* Helena Tulve – "Lament" bassile ja sümfonietile (esiettekanne)
Oma teostest räägivad heliloojad Mark Barden, Mart Siimer ja Helena Tulve. Avakontserdi ideed tutvustab festivali AFEKT kunstiline juht Monika Mattiesen.
Kontsert on salvestatud 28. oktoobril 2019 Noblessneri Valukojas.
Helirežissöör on Kaspar Karner, toimetaja Johanna Mängel.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.