* Juba ette on saanud märkimisväärse tähelepanu osaliseks vaid 26-aastase helilooja, Reaalmažoori orkestri ühe asutaja ning suvel laulupeodirigendina debüteerinud Rasmus Puuri ooper, mis on saanud tõuke 1980ndatel märgiliseks mängitud Jaan Kruusvalli näidendist “Pilvede värvid”. Sama pealkirjaga ooper ei keskendu aga 1940ndatel, vaid hoopis Eesti iseseisvumise ajal toimunud sündmustele.
Ooperis on vaatluse all ühiskond laiemalt ja ka ühe pere lugu, kelle kommunistist perepoeg on sunnitud värvi vahetama ning metalliärisse segatuna parseldab maha kodutalu, nende punkarist tütar aga põgeneb vallasemana üle mere parema elu peale ja tema pisipoeg ei õpi sõnagi eesti keelt.
Ooperist ei puudu ka laulupidu!
Huvitav on ka asjaolu, et nii teose muusikajuht Kaspar Mänd kui helilooja Rasmus Puur on ise nii noored, et pole 90ndate alguse sündmusi omal nahal kogenud.
* Ooperi esietendusega samal ajal aga kõlab Estonia maja teisel poolel Annely Peebo hääl, esitades Wagneri laulutsüklit „Wesendoncki laulud“.
Eesti Kontserdi hooaja avakontsert toob lavale ka teise särava karjääriga eestlannast muusiku - dirigent Kristiina Poska, kelle käe all kõlab Viini ja Pariisi tipporkestrite tellimusel sündinud Erkki-Sven Tüüri teose “Külva tuult...” esiettekanne kodupubliku ees.
“See teos on peegeldus mõtetest, mis tekivad, vaadates aega, kus me elame,” ütleb helilooja. Massimigratsioon, kliimamuutused, terroriaktid – need sündmused mõjutavad suuri inimhulki, pikaajaline mõju on ka nende sündmuste keerises tehtud valeotsustel.
Tüüri teoste esiettekanded toimuvad peaaegu et reeglina väljaspool kodumaad - nii ka tema Üheksanda sümfoonia esiettekanne jaanuarikuus Belgias.
* Muusikasündmusi analüüsib mõtleja Hektolei Paju.
Saatejuht on Anne Prommik, muljeid jagavad Saale Konsap, Kerri Kotta ja Toomas Velmet.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.