18. mail saab Peeter Vähi 60-aastaseks. Juubeli lävel toimunud vestluses keskendusime aga peamiselt tema uuemale heliloomingule.
Saate koostas Kersti Inno.
Kordus kolmapäeval, 20. mail kell 21.
Peeter Vähi loomingut iseloomustavad stiililine mitmekesisus ja kuulajasõbralik helikeel.
Tema muusikas leidub nii meditatiivset-filosoofilist rahu kui ka motoorikat, arhailist ja kaasaegset, samuti popmuusika elemente.
Sügavast huvist Oriendi traditsioonilise muusika vastu, mida Vähi on põhjalikult uurinud, ammutab ta sageli oma muusikalise materjali idast, kasutades tihti ka eksootilisi pille.
Lisaks Ida ning Lääne muusikalise mõtteviisi ühendamisele on heliloojat inspireerinud ka vanamuusika.
Samuti on Vähi elektroakustilise muusika tehnoloogia tundjana nii oma väiksemates teostes kui ka suurte koosseisude ja mõõtmetega kompositsioonides kasutanud elektroonikat.
Vähi loomingu hulka kuulub nii sümfooniline kui ka koorimuusika, hulgaliselt kammer- ning elektroakustilist muusikat.
Tema olulisemateks teosteks on oratoorium ‟Maarja Magdaleena Evangeelium” (2011), löökpillikontsert ‟Call of Sacred Drums” (2008), kammeransambliteosed ‟Tema Kõrgeausus Salvador D’le” (1989), ‟Müstiline ühinemine” (1991), kantaat ‟Ülim vaikus” (1997) naishäälele, meeskoorile ja kelladele, flöödikontsert ‟Taevase järve laul” (1999), kantaat ‟Roheline Tārā” (2000) naishäälele, tütarlastekoorile, tromboonidele ja löökpillidele ning ‟Bambuse laul” (2001) bambusflöödile ja kammerorkestrile.
(EMIC)
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.